Om skolan

Östra gymnasiets lokaler beskrivs bäst som ljusa och fräscha. Det är högt i tak med många stora fönsterytor och skolan kännetecknas av öppenhet i såväl miljö som atmosfär. Skolan är byggd med en tanke om att underlätta möten och synliggöra alla som befinner sig här.

Elever och personal på Östra gymnasiet.

Östra gymnasiet arbetar efter ledorden: Resultat, Individ och Kommunikation. Alla elever ska respekteras som individer. Det gäller både i studier och i den personliga utvecklingen. Målet är att hjälpa varje elev till bästa möjliga resultat.

Vi tror att det finns ett viktigt kunskapsutbyte mellan alla på skolan och därför lägger vi stor vikt vid möte och kommunikation i skolan. Plus att det skall vara lärorikt, inspirerande och roligt att gå på Östra gymnasiet.

Elever pluggar i studierum på Östra gymnasiet.

Alla på Östra, elever såväl som personal, förväntas kommunicera öppet med alla. Glas mot alla kontor och konferensytor gör att man hela tiden ser vad som pågår.

Mer om Östra

Aktiviteter och föreningar

Biblioteket

Restaurang, matsedel och café

Idrott, hälsa och friskvård

Utbildningar

Gymnasievalet

Info för elever och vårdnadshavare

Uppdaterad 24 november 2023

Var informationen till din hjälp?